موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • 22 می 2021 - 2:40
  • 1008 بازدید
برگزاری جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال ۱۴۰۰ در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و غرب

برگزاری جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال ۱۴۰۰ در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و غرب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق ، جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و غرب با حضور دکتر محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی  ، دکتر سید احمدرضا پیش بین مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ، […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق ، جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و غرب با حضور دکتر محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی  ، دکتر سید احمدرضا پیش بین مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ، دکتر خداداد واحدی رییس واحد استان تهران شرق ، دکتر سید محمدحسن پیش بین رییس واحد استان تهران غرب ، محمدعلی صنعتی نجار رییس مرکز امور مدرسان دانشگاه مدرسان برتر استان ، روسا و مدرسان مراکز بصورت حضوری و مجازی در واحد استان تهران شرق برگزار شد.


در ابتدای جلسه، دکتر واحدی رییس واحد استان تهران شرق ضمن خوشامدگویی به حضار، گزارشی از عملکرد واحد استانی در سال ۱۳۹۹ و نحوه انتخاب مدرسان برتر را تشریح نمود.
در ادامه  دکتر پیش بین، رییس واحد استان تهران غرب، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در واحد تهران غرب را برای حضار و بینندگان بیان نمود. نمایندگانی از جانب مدرسان واحدهای استانی تهران شرق و غرب به بیان نقطه نظراتی در خصوص جایگاه مدرسان در مراکز آموزش پرداختند.پس از روسای واحدهای تهران شرق و غرب و نمایندگان مدرسان، دکتر امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تبریک عید سعید فطر، تاخیر در برگزاری این مراسم را که در کلیه واحدهای استانی برنامه ریزی شده است را ناشی از شرایط کرونایی حاکم بر کشور دانست.


دکتر امید با اشاره به اهمیت مدرسان در ساختار آموزشی دانشگاه، مهمترین رکن در افزایش کیفیت آموزشی را مدرسان دانست. وی با یادآوری طرح سامان دهی مدرسان ، اعلام نمود بیش از ۹۳ هزار نفر از ابتدای تاسیس دانشگاه مجوز تدریس دریافت کرده بودند که اغلب ایشان فرایندهای انتخاب را اعم از صلاحیت های علمی و عمومی را طی نکرده بودند و با انجام این طرح تعداد مدرسان حایز شرایط به ۲۵ هزار نفر کاهش یافت. هم چنین با برگزاری چند دوره فراخوان مطابق با آیین نامه مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود ۱۰ هزار مدرس جدید نیز از بین ۱۰۰ هزار متقاضی تدریس به بدنه مدرسان کشور افزوده شد.
دکتر امید در خصوص درخواست نماینده مدرسان مبنی بر رتبه بندی مدرسان، اعلام نمود: «ملاحظات قانونی برای این امر وجود دارد که مسئولین امر در دانشگاه در حال بررسی راه حل های این موضوع هستند». وی ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده این طرح عملیاتی شود. دکتر امید در خصوص دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به این که با تمهیدات اتخاذ شده و کاهش سهمیه شاغلین و اختصاص آن به سهمیه آزاد، میانگین سنی دانشجویان از ۳۵ سال به ۲۸ سال کاهش یافته است.
وی هم چنین یکی دیگر از اقدامات مهم در این مدت در راستای ارتقای کیفیت آموزش را سطح بندی مراکز دانست و با بیان این نکته که با ایجاد چارچوب برای عملکرد مراکز آموزش، تعداد مراکز فعال از ۱۲۰۰ مرکز به ۶۵۰ مرکز کاهش یافت و دانشگاه، همکاری با مراکزی که استانداردهای اولیه را نداشتند ، خاتمه داد.
دکتر امید با بیان انتظارات دانشگاه از مدرسان، از ایشان خواستند این شایستگی را که دانشگاه برای مدرسان تایید شده در طرح سامان دهی و پذیرفته شده در فراخوان های اخیر تشخیص داده، در عمل نیز نشان دهند، زیرا در معرض قضاوت دانشجویان و هم چینین دیگر متقاضیان تدریسی که موفق به اخذ صلاحیت تدریس نشده اند، هستند.
دکتر امید در بخش دیگری از انتظارات دانشگاه از مدرسان به لزوم مهارت افزایی مدرسان با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، اشاره کرد. رییس دانشگاه با اشاره به گسترش آموزش های مجازی و عدم تشکیل کلاس های حضوری ناشی از بیماری کرونا در بیش از یک سال گذشته، لزوم برگزاری مرتب و کامل کلاس های مجازی را خاطر نشان کرد و کیفیت برگزاری کلاس ها را در ارزیابی مدرسان موثر دانست.
دکتر امید با اشاره به حدود ۲۰۰ مرکز نوآوری که در ۵ سال گذشته در دانشگاه تاسیس شده است، ترغیب دانشجویان به مشارکت در این مراکز نوآوری و هدایت ایشان را از وظایف مهم مدرسان دانست تا با تشکیل شرکت های دانش بنیان، تولید و تجاری سازی ایده ها عملیاتی شود.هم چنین از مدرسان خواسته شد تا در تدوین و بازنگری دوره ها و تولید محتوا برای آموزش های مجازی مدرسان نقش پررنگ تری ایفا کنند.در خاتمه از مدرسان برتر گروه های مختلف واحدهای استان تهران شرق و غرب با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل شد.

مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران شرق:

  • علیرضا همتی در گروه صنعت از مرکز شرکت بهداشتی دکتر عبیدی
  • زانیار بلوری در گروه فرهنگ و هنر از مرکز فرهنگ و هنر ۴۸
  • شیوا شعبانی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز شهید سرلشگر امانی
  • ماشاالله خشنود در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز  فدراسیون سوارکاری

مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران غرب:

  • فرامرز موحدی گاوگانی در گروه صنعت از مرکز شرکت صنعتی کوشا
  • محمدرضا زینعلی در گروه فرهنگ و هنر از مرکز فرهنگ و هنر ۳۸
  • حسین فکر آزاد در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی از مرکز نیکوکاری رعد
  • شیرین صحرائی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز شباهنگ شهریار
  • محمد انصاری فرد در گروه معارف از مرکز انجمن صنفی مبلمان